Cykloturistické trasy

Kolorit Horného Ponitria ponúka svojim návštevníkom nezabudnuteľné zážitky. Tak ako sa hovorí, že pohľad na svet z konského chrbta je nezabudnuteľný, tak aj pohľad zo sedla bicykla na krásy prírody Horného Ponitria patria k nezabudnuteľným spomienkam na tento malebný kraj. Množstvo asfaltových, poľných, lesných ciest, ale aj otvorených pláni láka návštevníkov spoznať architektúru, zvyky a zaujímavosti tohto kúta Slovenska. Niektoré časti cyklotrás su sporadicky využívané počas pracovných dní na odvoz dreva. V tomto čase je potrebné dávať si pozor a pri stretnutí s motorovým vozidlom radšej počkať pokiaľ prejde a až potom pokračovať ďalej.
Trasy sú cez les značené, na križovatkách označené bielym štvorcom so zeleným číslom.

Tužina - Gápeľ
Stručná charakteristika trasy: dĺžka 10 km; stredná náročnosť; aj pre deti; povrch - spevnené a nespevnené lesné cesty; reliéf mierne prevýšený

Handlová - Stanište
Stručná charakteristika trasy: dĺžka 2.5 km; stredná náročnosť; aj pre deti; povrch - spevnené a nespevnené lesné cesty; reliéf mierne prevýšený. Na rázcestí "Strieborná jedľa" nadväzuje na trasu Handlová - Veľká Lehôtka, z ktorej sa pokračuje po spevnej lesnej ceste do obce Hradec. Na kraji lesa je rekreačné zariadenie "Stanište".

Handlová - Veľká Lehôtka
Stručná charakteristika trasy: dĺžka 7.8 km; stredná náročnosť; aj pre deti; povrch - spevnené a nespevnené lesné cesty; reliéf mierne prevýšenie. Začiatok cyklotrasy je v Handlovej na kraji lesa pod "Pfaftenbergom". Trasa ďalej pokračuje po spevnenej lesnej ceste smerom k rekreačnému stredisku "Tri studničky", kde približne po 2,4 km je odbočka pod Malým Gričom. Ďalej pokračuje po lesnej ceste, kde po absolvovaní 1,8 km sa dostanete na rázcestie "Strieborná jedľa" s cyklotrasou Handlová -Stanište. Do obce Veľká Lehôtka je potrebné ešte prejsť 3,6 km.

Remata - Sklené
Stručná charakteristika trasy: dĺžka 4 km; stredná náročnosť; aj pre deti; povrch - spevnené a nespevnené lesné cesty; reliéf prevýšenie
Cyklotrasa začína na odbočke z hlavnej cesty Prievidza - Handlová pri podjazde smerom na rekreačné stredisko Remata a pokračuje po poľnej ceste k rekreačnému stredisku Baník na Remate. Ďalej sa po lesnej ceste dostanete až na kraj lesa a cez lúky na hrebeni dôjdete do cieľa cyklotúry, do obce Sklené.

Nedožery -Brezany - Malá Čausa - Ráztočno - Remata
Stručná charakteristika trasy: dĺžka 16.3 km; stredná náročnosť; aj pre staršie deti; povrch - asfalt, spevnené a nespevnené lesné cesty; reliéf mierne prevýšenie. Trasa začína za obcou Nedožery - Brezany smerom do doliny "Ostrá" približne 1 km po asfaltovej ceste. Pokračuje 3,5 km lesom po spevnenej ceste, nasleduje odbočka do Malej Čause. Po absolvovaní ďalších 3 km sa dostanete do Jalovca a pokračuje približne 2 km smerom na Ráztočno a trasa končí zvládnutím posledných 2,5 km pri kameňolome v Remate. Tu máte možnosť zísť na asfaltovú cestu Handlová - Prievidza, alebo sa vrátiť po absolvovanej trase späť.

Prievidza - Nedožery - Brezany
Stručná charakteristika trasy: dĺžka 5.4 km; ľahká náročnosť; aj pre deti; povrch - asfalt, spevnené a nespevnené lesné cesty; reliéf mierne prevýšenie. Jedná sa o nenáročnú cyklistickú trasu, ktorej začiatok je pri vstupnej bráne Lesoparku na sídlisku Sever, vedie cez les po poľnej ceste, z ktorej sa odbočuje na lesnú cestu vedúcu až k horárni "Klčovňa", kde si môžete urobiť prvý odpočinok alebo ísť ďalej. Od horárne pokračujete po križovatku a po asfaltovej ceste sa dostanete až do cieľa svojho výletu. V obci môžete navštíviť niekoľko turistických a kultúrnych zaujímavostí - Kostol sv. Heleny a Krista kráľa, národnú kultúrnu pamiatku Ľudový dom so sypárňou alebo sa isť osviežiť na vodnú priehradu a pochutnať si na rybích špecialitách v blízkej reštaurácii.
Ak by ste sa vybrali opačným smerom od obce Nedožery-Brezany, odbočka na lesnú cestu je približne po 1 kilometri.